Dodanie obrotomierza do motocykla jest proste. Dostarcza on informacji o zużyciu paliwa i o tym, kiedy należy zmienić bieg. Obrotomierz pomoże Ci również nauczyć się, jak w pełni wykorzystać możliwości Twojego pojazdu. Tachometry występują w kilku rodzajach i mogą być mechaniczne lub elektroniczne. Zazwyczaj są one instalowane na desce rozdzielczej motocykla. Można też mieć je przymocowane do kierownicy.
Przed zamontowaniem obrotomierza należy upewnić się, że układ zapłonowy motocykla jest kompatybilny. Niektóre układy zapłonowe mają dedykowany obwód wysyłania obrotomierza. Posiadanie odpowiedniego interfejsu zapobiegnie nadmiernemu spadkowi napięcia. Jeśli nie jesteś pewien, możesz przetestować okablowanie zbiornika FI. Możesz użyć proszku dla niemowląt lub tachometru do sprawdzenia.
Będziesz potrzebował kilku narzędzi do zainstalowania obrotomierza. Będziesz potrzebował samochodowego złącza przewodów, aby połączyć dwa przewody razem. Powinieneś mieć również przewód obrotomierza i przewód uziemienia. Jeśli nie masz tych elementów, możesz je kupić online lub w sklepie z częściami.
Gdy jesteś gotowy do podłączenia obrotomierza, pierwszym krokiem jest podłączenie ujemnego pinu cewki do korpusu pojazdu. Dokonuje się tego za pomocą żeńskiego płaskiego złącza typu crimp. Po podłączeniu przewodu należy upewnić się, że pin ujemny jest podpięty do dodatniej strony stacyjki. Ostatnim przewodem, który należy podłączyć jest przewód sygnałowy.
Aby podłączyć przewody zasilania obrotomierza, należy upewnić się, że mają one odpowiednią długość. Następnie powinieneś podłączyć je do przewodu dodatniego w kubełku reflektora. Być może będziesz musiał nieco przyciąć przewody obrotomierza, aby zmieściły się w obudowie. Jeśli nie masz miejsca na poprowadzenie przewodów obrotomierza, możesz przełożyć je przez przelotkę w kabinie pasażerskiej.
Po zamontowaniu obrotomierza, będzie on działał normalnie. Jeśli nie działa, musisz usunąć ostatni przewód. Jeśli nie możesz tego zrobić, możesz użyć opaski zaciskowej, aby utrzymać go w miejscu. Jest to rozwiązanie tymczasowe.
Jeśli twój obrotomierz nie działa, być może trzeba będzie wymienić cewkę. Mechanicy często próbują tej samej złej kombinacji połączeń. Nie jest to jednak dobry pomysł, ponieważ może to spowodować uszkodzenie obrotomierza. Podczas wymiany cewki należy również poświęcić czas na sprawdzenie, czy nie ma luźnego okablowania lub wadliwej cewki. Jest to ważne, ponieważ chcesz znać dokładną lokalizację przewodów tachometru przed rozpoczęciem projektu.
Jeśli instalujesz obrotomierz w motocyklu 6V, będziesz potrzebował trzech przewodów. Jeden będzie przewodem sygnałowym, drugi czarnym, a trzeci zielonym. Przewód sygnałowy powinien być ostatnim połączeniem z ujemnym pinem cewki.
Obrotomierz to urządzenie, które mierzy obroty na minutę (RPM) Twojego silnika. Jeśli jest prawidłowo zainstalowany, obrotomierz będzie w stanie zapewnić Ci dokładne odczyty.
Podobne tematy