Niezależnie od tego, czy instalujesz obrotomierz indukcyjny czy mechaniczny, musisz go podłączyć do silnika. Niektóre systemy zapłonowe posiadają dedykowany obwód wysyłania obrotomierza. Inne wykorzystują po prostu impulsy elektryczne z układu zapłonowego, aby poinformować Cię, przy jakich obrotach znajduje się silnik. Obrotomierz jest prostym i skutecznym sposobem pomiaru prędkości obrotowej silnika i dostarcza informacji o zużyciu paliwa. Dodatkowo, niektóre tachometry indukcyjne są używane do kontroli linii wyjściowej magneto. Musisz sprawdzić specyfikacje producenta dla swojego modelu, aby określić prawidłowe połączenie.
Kiedy będziesz gotowy do rozpoczęcia instalacji, będziesz musiał zlokalizować cewkę zapłonową. Można ją znaleźć poprzez podniesienie zbiornika paliwa i odsłonięcie cewek. Trzeba będzie również zlokalizować przewód uziemiający, jeśli obrotomierz nie ma go jeszcze. Być może trzeba będzie odłączyć przewód świecy zapłonowej od cewki, aby zapobiec przeciążeniu napięcia.
Powinieneś również zainstalować miernik napięcia, aby upewnić się, że obrotomierz działa prawidłowo. Jeśli obrotomierz odczytuje coś innego niż 12 V, być może masz nieprawidłową cewkę zapłonową lub jakiś inny problem z okablowaniem. Może to spowodować uszkodzenie obrotomierza. Jeśli nie jesteś pewien, co jest nie tak, możesz spróbować zassać trochę paliwa. Jeśli to nie zadziała, być może trzeba będzie wymienić obrotomierz.
Następnie trzeba będzie przeprowadzić przewód obrotomierza przez obudowę reflektora. Należy to zrobić razem ze stockowym okablowaniem. Jeśli twój motocykl ma tachometr z rynku wtórnego, może mieć inny kod kolorów dla przewodów. Możesz użyć lutownicy lub zacisnąć przewód w miejscu.
Ostatnim krokiem jest podłączenie przewodu sygnałowego do ujemnego pinu cewki. Jest to ostateczne połączenie, więc będziesz chciał się upewnić, że połączenie jest prawidłowe. Możesz prześledzić początkowe źródło 12 V z tyłu obrotomierza do przewodu sygnałowego. Jeśli nie możesz znaleźć początkowego źródła, być może będziesz musiał użyć adaptera z końcówkami przewodów.
Gdy masz już prawidłowe połączenia, możesz normalnie korzystać z obrotomierza. Jeśli twój tachometr nie obraca się, będziesz musiał wymienić rdzeń. Ważne jest, aby przetestować swój obrotomierz we wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Możesz to zrobić uruchamiając motocykl, a następnie sprawdzając odczyt obrotomierza. Jeśli twój obrotomierz odczytuje mniej niż 1,0 do 1,5 V, prawdopodobnie masz problem z obrotomierzem. Jeśli twój tachometr odczytuje między 1,0 a 1,5 V, masz odpowiedni opór w obwodzie. Jeśli odczytuje więcej niż 1,0 V, prawdopodobnie nadszedł czas na wymianę obrotomierza.
Jeśli instalujesz obrotomierz z rynku wtórnego, powinieneś być przygotowany na wykonanie kilku prób i błędów. Może to być trudne, ponieważ nie masz dostępu do informacji o okablowaniu producenta. Jeśli masz problemy z ustaleniem prawidłowych połączeń, możesz spróbować użyć opasek zaciskowych, aby tymczasowo przytrzymać przewody razem.
Podobne tematy