Dodanie modułu świateł do jazdy dziennej do pojazdu jest dość prostym i szybkim projektem. Jeśli nie jesteś pewien, jak podłączyć moduł świateł do jazdy dziennej do swojego pojazdu, powinieneś skonsultować się z instrukcją producenta lub wykwalifikowanym mechanikiem.
Do wykonania tego zadania potrzebny będzie ujemny przewód akumulatora, wiertarka elektryczna, zaciskarka i kilka podstawowych narzędzi. Jeśli ich nie masz, powinieneś znaleźć zestaw wykonany dla Twojego konkretnego pojazdu. Dostępnych jest kilka różnych zestawów, więc szukaj zestawu, który ma wszystkie potrzebne elementy.
Pierwszym krokiem jest identyfikacja modułu. W zależności od pojazdu, może to być we wnęce silnika lub pod deską rozdzielczą u podstawy kolumny kierownicy. Przewody znajdują się zazwyczaj w jednym z przednich narożników wnęki silnika. Można je również znaleźć wewnątrz osłony przedniego zderzaka.
Należy sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu, aby określić prawidłową lokalizację modułu. W niektórych pojazdach do sterowania działaniem świateł mijania wykorzystywany jest dedykowany moduł świateł do jazdy dziennej. Moduł ten otrzymuje dane wejściowe z różnych czujników. Następnie reguluje działanie świateł mijania w zależności od potrzeb.
Po ustaleniu lokalizacji modułu świateł do jazdy dziennej, można go wymienić na nowy egzemplarz. Nie jest on wodoodporny, więc należy upewnić się, że jest chroniony przed deszczem. Powinieneś również unikać łączenia go z innymi światłami. Uszkodzony moduł świateł do jazdy dziennej może spowodować, że światła mijania będą działały w sposób nieregularny. Ponadto należy podłączyć moduł do bezpiecznego źródła zasilania 12V.
W niektórych przypadkach konieczny będzie montaż światła tylnego. Jest to dość prosta praca, która polega na wierceniu otworów i zaciskaniu sztywnego przewodu. Potrzebny będzie również tester 12V i wiertarka elektryczna. Należy postępować zgodnie ze wskazówkami na zestawie świateł tylnych, aby zapewnić prawidłowy montaż światła tylnego.
Moduł świateł do jazdy dziennej to jednostronna płytka drukowana, która ma siedem przewodów. Każdy przewód jest podłączony do innego elementu w obwodzie. Układ jest przeznaczony do aktywacji świateł DRL na oświetleniu żarowym i oświetleniu LED. Sterownik zbudowany jest wokół tranzystora MOSFET 60NF06 (IRF1) oraz timera NE555. Jest on również przystosowany do pracy w zasilaniu 12V. O ile nie masz systemu sterowanego przez CANbus, nie możesz podłączyć DRL-ów do innych obwodów. Dzieje się tak dlatego, że DRL mogą się aktywować tylko wtedy, gdy silnik jest uruchomiony.
Moduł sterowania światłami do jazdy dziennej jest złożonym układem, który zawiera kilka elementów. Jest on również zaprojektowany jako mały i łatwy do zainstalowania. Można go zamontować za pomocą śrubokręta z łbem krzyżakowym lub przykręcić przez ramkę modułu. Powinien być zamontowany w pobliżu lewego przedniego kierunkowskazu. Jest to spowodowane tym, że światła te będą się włączać po uruchomieniu pojazdu. Moduł może być również zamontowany przez ścianę ogniową.
Podobne tematy