Jak podłączyć tachometr uniwersalny

Jak podłączyć tachometr uniwersalny

Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić przebieg paliwa, czy po prostu mieć wygodę wiedząc, ile obrotów na minutę wykonuje Twój silnik, możesz zainstalować obrotomierz w swoim pojeździe. Obrotomierz to urządzenie, które mierzy prędkość obrotową wału, tarczy lub korby silnika. Możesz również użyć tachometru, aby powiedzieć, kiedy silnik pracuje zbyt ciężko.

Przed rozpoczęciem procesu instalacji należy upewnić się, że posiadamy odpowiedni sprzęt i dostęp do narzędzi potrzebnych do wykonania pracy. Na przykład, powinieneś mieć wspornik montażowy obrotomierza, wspornik typu U do zamontowania obrotomierza w pojeździe oraz dostęp do otworów w kolumnie kierownicy do wiercenia. Zaleca się również, aby przy instalacji pomagał certyfikowany mechanik. Użycie niewłaściwych metod może spowodować uszkodzenie obrotomierza.

Podczas instalacji należy upewnić się, że nie podłączamy obrotomierza do przewodu zasilającego zapłon. Wynika to z faktu, że istnieje niewielkie ryzyko uszkodzenia tachometru, jeśli to zrobisz. Podczas procesu instalacji należy również trzymać ujemny przewód akumulatora z dala od akumulatora.

Przed wywierceniem otworów w kolumnie kierownicy możesz sprawdzić, czy obrotomierz działa prawidłowo. Być może trzeba będzie zmienić położenie przewodów, aby obrotomierz działał prawidłowo. Jeśli obrotomierz nie działa, powinieneś usunąć ostatni przewód. Zapobiegnie to nieprawidłowemu działaniu obrotomierza po wywierceniu otworów w kolumnie kierownicy.

Jeśli nie jesteś pewien, jak podłączyć uniwersalny obrotomierz, możesz zapoznać się z instrukcją producenta lub spojrzeć na schemat elektryczny. W instrukcji producenta będzie wyszczególniony sposób podłączenia obrotomierza do układu zapłonowego. Schemat powinien również informować, które przewody należy podłączyć. W zależności od typu obrotomierza, istnieją różne przewody oznaczone kolorami. Oznaczenie kolorami przewodów ma na celu ułatwienie podłączenia obrotomierza do właściwego układu zapłonowego.

Jeśli posiadasz silnik dwusuwowy, np. w skuterze Vespa, powinieneś zastosować obrotomierz analogowy. Jest to urządzenie, które odczyta dwa razy więcej obrotów na minutę niż rzeczywista prędkość obrotowa Twojego silnika. Jest to dobry wybór, jeśli masz czterocylindrowy silnik, ale będzie niedokładny na sześciocylindrowym silniku. W każdym przypadku ważne jest, abyś postępował zgodnie z instrukcjami producenta, aby zapewnić prawidłową instalację obrotomierza.

Obrotomierz jest połączony z układem zapłonowym przewodem, który biegnie przez cewkę zapłonową. Możesz odłączyć ten przewód, jeśli nie czujesz się komfortowo pracując z nim. Obrotomierz powinien być zainstalowany nad środkiem kolumny kierownicy. Zapewni to maksymalną czytelność.

Aby zainstalować obrotomierz, musisz upewnić się, że masz dobrze oświetlony obszar do instalacji. Do wywiercenia otworu na przewód obrotomierza potrzebne będzie wiertło 1/4 cala. Należy również zachować ostrożność podczas wymiany pokrywy końcowej na obrotomierzu. Może być konieczne ponowne zamocowanie pokrywy końcowej obrotomierza, aby uniknąć przyciśnięcia wewnętrznych przewodów obrotomierza.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *