Używanie tachometru jest świetnym sposobem, aby wiedzieć, kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i kiedy masz właściwy bieg. Dobrym pomysłem jest również upewnienie się, że masz obrotomierz ze sprzęgłem magnetycznym, co oznacza, że jest on dokładny do około 1 RPM. Możesz również uzyskać tachometr, który można ustawić na odpowiedni rozmiar koła pasowego, co jest ważne, jeśli używasz silnika z turbodoładowaniem.
Niektóre tachometry mogą być zainstalowane przez laika, ale inne wymagają podpięcia przez wykwalifikowanego elektryka morskiego. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli próbujesz uzyskać przyzwoity odczyt na silniku diesla. Będziesz musiał także trochę pokombinować, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z tachometru.
Aby podłączyć obrotomierz do alternatora, będziesz musiał podłączyć odpowiednie przewody. Dobrym pomysłem jest podłączenie wyjścia zasilania tachometru do osobnego przewodu akumulatora, ponieważ pozwoli to uniknąć nadmiernego spadku napięcia. Możesz również zainstalować zewnętrzny regulator, który pozwoli Twojemu alternatorowi pracować na różnych poziomach. Aby to zrobić, będziesz musiał zmierzyć odpowiedni stosunek sygnału do masy.
Skoro już przy tym jesteśmy, warto sprawdzić żarówkę podświetlenia obrotomierza. Żarówka podświetlenia obrotomierza jest rzeczywiście podłączony do oświetlenia deski rozdzielczej, więc trzeba będzie splatać go do innego przewodu oświetlenia gauge. Jest to łatwe zadanie, a sprawi, że światła będą nieco jaśniejsze.
Jak w przypadku każdej innej elektroniki, powinieneś rozważyć jakość części, których używasz. Będziesz chciał kupić wysokiej jakości drut, najlepiej taki, który jest skręcany. Lepszej klasy drut będzie cięższy i bardziej odporny na zginanie. Będziesz także chciał uważać, aby nie ścinać drutów. To może spowodować problemy w dół drogi. Powinieneś również być bardzo ostrożny, aby nie uzyskać łuku na przewodach tachografu. Może to spowodować przepalenie bezpiecznika w desce rozdzielczej. Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj mechanika morskiego.
Możesz również użyć wyjścia tachografu do odczytania koła na alternatorze. Będziesz musiał zmodyfikować alternator, ale jest to możliwe. Możesz znaleźć instrukcje do tego w wielu zestawach tachimetrów. Będziesz musiał to jednak zrobić, zanim zaczniesz się bawić w puszczanie bąka z tachera.
Jest jeszcze kilka innych sposobów na podłączenie obrotomierza do alternatora, w tym te oczywiste i te niejasne. Oprócz oczywistego sprzężenia magnetycznego tachometru, można podłączyć miernik i wykorzystać jego wyjście do zasilania silnika 24VDC. Wyjście tachera jest również dobrym sposobem na określenie maksymalnej prędkości obrotowej tachera, co pomoże Ci ustawić silnik tachera na odpowiednią prędkość.
Podsumowując, będziesz musiał wykorzystać kombinację najlepszych cech tachometru i swojej wiedzy na temat parametrów pracy silnika, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z tachometru. W trakcie tego procesu odkryjesz, że najlepszą cechą tachometru nie jest wcale tachometr. Odkryjesz raczej, że najlepsza cecha tachometru ma wiele wspólnego z faktem, że najmniejsze i największe koła pasowe tachometru są również jego największymi zaletami.
Podobne tematy