Jak podłączyć 3-fazowy stycznik

Jak podłączyć 3-fazowy stycznik

Zapraszamy do lektury artykułu, który jest efektem naszej współpracy z ciekawostki.net

Stycznik to specjalny rodzaj przekaźnika, który jest zwykle używany do przełączania obwodów elektrycznych. Urządzenia te są zaprojektowane tak, aby mogły obsługiwać wyższe prądy niż standardowe przekaźniki i często oferują stopień izolacji od wysokich napięć związanych z tego typu zastosowaniami, chroniąc pracowników i sprzęt.

Jak podłączyć stycznik 3-fazowy

Jedną z najważniejszych części każdego stycznika elektrycznego jest jego cewka. Cewki wewnątrz tych urządzeń wykorzystują pole magnetyczne do włączania lub wyłączania styków, które znajdują się wewnątrz nich. Tak długo, jak cewki są prawidłowo podłączone, zadanie to zostanie wykonane szybko i bezpiecznie, nie powodując uszkodzenia żadnych innych komponentów.

How to Wire a Contactor

Cewki w urządzeniach stycznikowych są podłączone albo bezpośrednio pomiędzy przewodem neutralnym i fazowym, albo pomiędzy dwiema fazami po stronie wtórnej transformatora napięcia sterującego, który najlepiej łączy drugą fazę z przewodem ochronnym. Zapobiega to przegrzaniu cewek podczas pracy przy wysokim napięciu zasilania, a także chroni stycznik przed zahaczeniem o przewody.

Jak okablować stycznik trójfazowy

Trzy podstawowe elementy w każdym urządzeniu stycznikowym to cewki elektromagnetyczne, sprężyny stykowe i styki pomocnicze oraz styki mocy. Każdy z tych elementów odgrywa inną rolę w działaniu stycznika, a wszystkie są krytyczne dla ogólnej funkcji tego ważnego elementu wyposażenia elektrycznego.

How to Wire a Motor Contactor

Stycznik silnikowy jest powszechnie stosowany w dużych obwodach sterowania silnikiem, które kontrolują start i stop dużego silnika. Te obwody sterowania są często skonfigurowane tak, aby zapobiec uruchomieniu silnika zbyt szybko po zadziałaniu przekaźnika opóźnienia czasowego, co spowodowałoby nadmierny pobór prądu z silnika i mogłoby potencjalnie zmniejszyć żywotność silnika i innych mechanizmów napędowych.

Po zadziałaniu przekaźnika opóźnienia czasowego, styki pomocnicze w sterowaniu stycznikiem są zablokowane i nie mogą być już zasilane, dopóki przełączniki sterowania stycznikiem nie zostaną ponownie uruchomione. Układ ten jest szczególnie korzystny w przypadku trzepotania sygnałów sterujących, ponieważ zapobiega wielokrotnemu otwieraniu styków pomocniczych na raz.

Jak okablować przekaźnik termiczny

Innym często spotykanym elementem w obwodach rozruszników silnikowych jest przekaźnik termiczny. Są one powszechnie stosowane w silnikach 3-fazowych i są zaprojektowane tak, aby zapobiec zbytniemu nagrzewaniu się cewki w silniku, gdy jest on przeciążony. Jeśli grzałki w przekaźniku staną się zbyt gorące, otworzą normalnie zamknięty styk przeciążeniowy, wyłączając silnik i zapobiegając zużyciu zbyt dużej ilości prądu.

How to Wire a Magnetic Starter

Rozrusznik magnetyczny wykorzystuje przekaźnik przeciążeniowy i stycznik do włączania i wyłączania silnika. Często są one instalowane razem, aby zaoszczędzić miejsce i zmniejszyć koszty.

Aby podłączyć rozrusznik magnetyczny, najpierw podłącz cewki stycznika do 3-fazowej sieci zasilającej. Upewnij się, że są one podłączone równolegle do siebie, ponieważ zapewni to, że każdy z silników otrzymuje dokładną ilość mocy, jakiej potrzebuje i że stycznik nie marnuje energii. Po wykonaniu tych czynności, należy poprowadzić przewody od każdego z silników do zacisków w przekaźniku przeciążeniowym.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *